Wednesday, April 18, 2007

6th PERDANA DISCOURSE SERIES"MEDIA AND NATIONAL DEVELOPMENT"

ASSALAMMUALAIKUM WBT

Hari ini 18/4/2007, saya telah mewakili Kelab Penyokong Muda Kelantan, hadir ke program di atas yang telah diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya. Ini merupakan siri ke-6 bagi program seumpama ini diadakan di sana.
Sebagaimana biasa, Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir telah memberikan ucaptama sempena program ini. Para hadirin yang begitu ramai sejak pagi lagi hadir bagi mengikuti ucapan YABhg Tun Dr Mahathir serta menunjukkan tanda sokongan padu serta penghargaan kepada beliau.
Turut sama menghadiri majlis tersebut ialah YABhg Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali,Tun Haniff Omar (bekas Ketua Polis Negara),YBM Tengku Tan Seri Razaleigh Hamzah (Ahli Parlimen Gua Musang),Tan Seri Sanusi Joned, Datin Paduka Zaleha Ismail, Tengku Tan Seri Mahaleel (Bekas CEO Proton), serta beberapa nama besar lagi.
Di dalam ucaptama beliau, perkara yang disentuh ialah berkenaan dengan fungsi media di dalam memangkin kemajuan negara. Menurut beliau, dalam mewujudkan kestabilan di dalam negara, media tidak boleh diberikan kebebasan sepenuhnya. Menurut beliau, media tidak boleh disalahkan jika sesuatu isu diputarbelit, tetapi yang perlu disalahkan ialah orang media yang memutarbelitkan sesuatu isu.
Apa yang dapat saya rumuskan berkenaan dengan program ini, ia merupakan wadah bagi Tun Dr Mahathir yang banyak disekat ruang beliau untuk bersuara. Marilah kita semua warga Malaysia yang masih BERMARUAH DAN SEDAR, terus memberikan sokongan kepada YABhg Tun Dr Mahathir.

No comments: